SaleHoo

Het kan nog best lastig zijn om een goede leverancier te vinden voor je dropshipping webwinkel. Het liefst kies je natuurlijk producten die je concurrenten niet hebben, maar hoe zorg je dat je buiten de standaard leveranciers komt? SaleHoo heeft een database aan leveranciers wereldwijd verzameld waar jij gebruik van kan maken.

Inhoud:

Wat is SaleHoo?

Dropshippen via SaleHooHet Nieuw-Zeelandse bedrijf startte in 2005 en maakte een adresboek aan met dropshipping-leveranciers en fabrikanten. De oprichters zagen in dat het online ondernemers erg veel tijd kost om de juiste leveranciers te vinden en te selecteren. Dit moest makkelijker kunnen, dus besloten ze een database aan te maken.

Ondertussen staan er meer dan 8.000 groothandels en leveranciers in de lijst. Salehoo verifieert alle leveranciers zelf en biedt een volledige garantie op je aankoop in geval van schade of oplichting. Al deze leveranciers zorgen voor meer dan 1,6 miljoen producten in 75 categorieën. Je treft op SaleHoo kleding, elektronica, meubels, kantoorartikelen, mobiele telefoons en meer.

SaleHoo mikt op kleine bedrijven en zegt dat je elk product kan vinden dat jouw niche nodig heeft.

Hoe werkt het?

Producten inkopen via SalehooOm gebruik te maken van de database moet je vooraf een account aanmaken en daarvoor 67 dollar betalen. Na het aanmaken van een account kun je in de Research Labs van SaleHoo achterhalen naar welke producten veel vraag is en welke producten dus veel kunnen opleveren. Indien je zelf al weet wat jouw webshop nodig heeft, kun je ook gericht zoeken op producten.

Er staan ontzettend veel producten en leveranciers in de database, waardoor je waarschijnlijk even bezig bent met zoeken. Wanneer je een goede leverancier tegenkomt, moet je hier zelf contact mee leggen. Salehoo heeft wel gidsen online staan om je te helpen in het contactleggen met een leverancier.

Deze database kan ervoor zorgen dat jij als Nederlandse dropshipper mooie producten vindt in Zweden of Italië, bij leveranciers waar andere dropshippers nooit bij zouden komen! Het kopen van toegang tot de database is natuurlijk geen garantie tot succes en je moet er zelf echt nog mee aan de slag. Er zijn wel voldoende leveranciers te vinden in verschillende markten, landen en sectoren.

In de database staan leveranciers vanuit de hele wereld. Je kunt filters toepassen zodat er enkel leveranciers binnen Europa getoond worden, wat de levertijd van je bestellingen korter maakt. Ook kun je selecteren op het gebruik van minimum orderwaardes.

Via Salehoo heb je direct een enorme database met dropshipping-leveranciers.

Kosten SaleHoo

Na het betalen van 67 dollar heb je een jaar lang toegang tot de database. Hiermee kun je ook de Research Labs en het forum gebruiken. Bovendien biedt SaleHoo ook veel support, het bedrijf stuurt aan de hand van je zoekgedrag aanbevolen leveranciers. Als je niet helemaal tevreden bent met SaleHoo kun je binnen 60 dagen je geld terug vragen.

Voor een toeslag van 27 dollar maak je gebruik van SaleHoo Dropship, waarmee je makkelijk trending producten op AliExpress toevoegt aan je Shopify webshop. Voor dit bedrag kun je 500 artikelen toevoegen aan je webshop, met een Premium account voor 97 dollar voeg je onbeperkt artikelen toe.

Daarnaast staan er dus veel gidsen op het platform met uitleg over dropshipping, maar ook over bijvoorbeeld het lanceren van producten op Amazon. Het is mogelijk om voor elke training los te betalen, maar je kan ook eenmalig 47 dollar betalen en onbeperkt gebruikmaken van de trainingen.

Voor- en nadelen

Een groot voordeel aan het gebruiken van Salehoo is het feit dat je toegang krijgt tot een database waar meer dan 1,6 miljoen producten van 8.000 leveranciers in staan. Het biedt je kansen om met bijzondere leveranciers in contact te komen, al moet je hier zelf wel wat moeite voor doen.

Een ander voordeel is dat het bedrijf je een uitgebreide en goed bereikbare support geeft. Daarnaast geeft het je veel gratis middelen, zoals de Research Labs, waarmee je jouw dropshipping webshop sneller laat groeien.

Een nadeel is wel dat je, voordat je de database kunt inzien, al 67 dollar moet betalen. Verzachtende factor is wel dat je dit geld terug kunt vragen. Een ander ‘nadeel’ is dat het bedrijf zich vooral focust op kleine bedrijven, waardoor deze database vooral geschikt is voor dropshippers die zich richten op een niche.